Działalność zawodowa związana z urzędem m.st. Warszawy w okresie luty 2003 - marzec 2008
Pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds.
Rozwoju Transportu
Rowerowego (wrzesień 2006 r. - grudzień 2007)
- pierwszy kontrapas rowerowy w Warszawie
- zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy
w sprawie rozwoju komunikacji rowerowej
- obronienie asfaltowej nawierzchni ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Puławskiej, wzdłuż Al.
Ujazdowskich -w szczególności przed Ogrodem Botanicznym!
- nawiązanie kontaktów
z Oslo w sprawie wprowadzenia w Warszawie systemu
Roweru Miejskiego
(jak w Oslo, Paryżu, itd)
- doprowadzenie do stadium studialnego koncepcji bezkolizyjnej, szybkiej
drogi rowerowej
Velostrada,
łączącej Ursynów z Mokotowem.
- podziękowanie organizacji społecznych
za pracę na stanowisku
Pełnomocnika prezydenta m.st. Warszawy
uczestnik konferencji "Walking&Cycling" w Budapeszcie 19 czerwca 2006 r. - forum nowych krajów UE w programie ASTUTE
reprezentant Urzędu m.st. Warszawy w publicznej debacie w dn. 24.IX.2005 r. o problemach rowerzystów zorganizowanej przez "Życie Warszawy" (zob. też relacja ze strony społecznej - "Zielone Mazowsze")
Europejski Dzień Bez Samochodu 22 Września 2004 r. - koordynator akcji na m.st. Warszawę.
udział w seminariach (projekt bliźniaczy Phare
PL03/IB/OT04) z zakresu inwestycji kolejowych w Hiszpanii,
zagadnienia związane z
- tworzeniem Kolei Wielkich rędkości w Hiszpanii
i
- nt. uwolnienia terenów w Barcelonie przez przykrycie dworca Sagrera
dostosowanego do Kolei Wielkich Prędkości
autor
wystąpienia i moderator sesji podczas międzynarodowej konferencji w dniach 10-11 października
2005 w Warszawie
"Transport Publiczny w Warszawie
kluczem harmonijnego rozwoju stolicy Polski"
inicjator inicjatywy samorządowej, pomysłodawca i reprezentant m.st. Warszawy w Konsorcjum Samorządowym, negocjator (1 z 3 ze strony samorządowej) prywatyzacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej (PKP WKD sp. z o.o.); umowa podpisana 30 września 2005 r. przez samorządy Województwa Mazowieckiego, Warszawy i gmin położonych wzdłuż trasy WKD: Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej i Michałowic z Polskimi Kolejami Państwowymi S.A.
przewodniczący (moderator dyskusji) podczas sesji „Wielkie inwestycje transportowe (w Warszawie)" podczas konferencji "Grand Travaux"/INTERREG IIIC, 28 stycznia 2005, Warszawa
Prezentacja pt. „Automatyczny systemem pobierania opłat w sieci transportu publicznego Warszawy” na konferencji „Karty inteligentne w transporcie”, „Le Rail”, Paryż, 28 wrzesień 2004 r (w jęz. angielskim)
inicjator (w styczniu 2005 r.) skierowania SKM do Rembertowa zamiast do Falenicy, zrealizowanego z sukcesem
Udział w Radzie Nadzorczej (5 luty 2004 – 9 marca 2005)
powstającej miejskiej spółki kolejowej Szybka Kolej Miejska sp. z o.o.
- wniosek o wyposażenie taboru w kasowniki zgodne z systemem ZTM
- propozycja skierowania SKM na trasę do Rembertowa i Ursusa, a nie do
Falenicy
nakłonienie Metra Warszawskiego i ZTM do pierwszego przedłużenia pracy metra do godz. 24:20 (z 23:15)
następnie -
ekspert Programu Ramowego 6 i 7 (FP6 & 7) Komisji Europejskiej nr
EX2002B067659
w zakresie transportu zrównoważonego i energii